irogatunk irogatunk?

Minden ami kütyü. Modern cuccok,amiről azt hitted hogy nem létezhet és mégis. Ami nélkül tudsz élni de nem akarsz. Érdekességek a világról szubjektíven...

Utolsó kommentek

Címkék

. (2) 2008 (1) 3d (1) 3dtv (1) 3g (1) Absorice (1) addict (1) ágy (1) air (1) ajándék (54) ajándék. (1) ajándékba (1) ajándékok (4) ajándékötletek (1) akvárium (1) állatságok (1) alma (1) alpha (1) amerika (1) andorid (1) android (2) android.hu (1) angry (1) apple (37) appple (1) apps (1) apr (1) Arpadszucs (1) art (2) artdeco (1) auction (1) autó (4) autókamera (1) aventador (1) Azerbaijan (1) baarpult (1) bacillusok (1) Baku (1) balhé (1) bambuszbringa (1) barbaque (1) barbie (1) beautiful (1) berugok.hu (1) bianchi (1) bigyaó (1) bigyó (371) bigyo (7) bigyóblog (2) bigyóbolt (14) bigyók (6) bigyómánia (2) bigyoneked (6) bigyópláza (1) bigyoplaza (6) bigyószavazás (1) bikicsunáj (1) bikicsunaj (1) bikiniszezon (1) billentyűzet (1) birds (1) biztositás (1) blackberry (1) blog (4) bluelagoon (1) bocsfiuk (1) bolt (3) boltja (1) book (1) boomeráng (1) bor (1) borhűtő (1) bors (1) box (1) brando (1) Breakfast (1) bringa (1) Briós (1) Budapest (3) budapest (6) Budapestmarathon (1) budapestsunset (1) buék (1) buli (3) bunyó (1) burzsuj (1) bútor (1) Cafeelviszem (1) Cantine (1) case (1) celebbaba (1) chanel (1) chill (1) chisora (1) christmass (1) cipő (3) club (1) coca (1) cola (1) converse (1) cookbook (1) cool (1) cooler (1) Cronut (1) Cronut budapest (1) Cronut fánk (1) Cronut Hungary (1) Cronut láz (1) csalás (1) csocsó (1) csodakerék (1) csoki (1) csokibillentyűzet (1) csokoládé (2) csunyababa (1) cukor (1) cukrászat (1) cybergame (1) dekoráció (1) desgin (3) design (207) design. (5) desszert (1) devon (1) digital (1) dimenzió (1) dino (1) discopolo (2) discovermono (1) divat (4) dj (2) dna (1) dns (1) dnskép (1) doboz (1) dolls (1) don (1) donald (1) drink (1) drog (1) ds (1) duracell (1) earth (1) ebook (1) ed (1) éden (1) egészség (1) égi (2) éjjeli (1) ékszer (2) ékszerek (1) élet (1) ellopták (1) energiaital (1) enviga (1) építészet (1) érdekeségek (2) érdekesség (20) érdekességek (33) erotika (1) Esztergomi (1) ételek (1) ezpontaz (4) ezpontzaz (1) facebook (8) fagyigömb (1) familylove (1) farsang (1) fehér (1) feles (1) Ferrari (1) Ferrari458speciale (1) festmény (1) figyelonet (1) file (1) film (1) flash (1) flipper (2) fluoreszkáló (1) flying (2) forma (8) fotó (2) fred (1) free (1) friss (5) frog (1) frogdesign (4) fsbaku (2) fsbudapest (18) fsgresham (5) fsprague (1) fuck (1) függöny (1) füles (1) fun (1) fürdő (1) future (1) gadet (1) gadget (75) gadgets (25) gagdet (1) galadinner (1) game (1) garden (1) gasztró (1) gasztro (2) gasztronómia (2) gauswheel (1) gép (1) gizmag (1) gizmó (2) gizmo (14) gizmó. (1) gladiat8r (1) glass (2) glassart (1) goldenblog (1) gömb (3) google (1) gorillapod (1) greenegg (1) guiness (1) gumball (1) gumball3000 (1) gumicsizma (1) gyorsvonat (1) gyümölcs (1) hajdu (1) hajzselé (1) halak (1) halloween (2) hamburger (1) hamutál (1) hands (1) hangfal (3) hangfalak (1) hangulatjelek (1) hangyafarm (1) Happiness (1) hardy (2) harry (1) haye (1) headset (1) healthybreakfast (1) hello (1) hellókarácsony (12) hello kitty (2) hintaszék (1) hirek (1) hírek (1) honda (1) hong (1) hostel (1) hotel (1) hotplate (1) hour (1) hu (3) Hungary (1) i (1) ice (1) icepod (1) idog (1) iglow (1) ikey (1) index (1) index.hu (1) india (1) ingatlan (1) ingyen (1) instagram (157) instu (1) internet (2) interpad (1) ipad (11) iphone (24) ipod (31) isad (1) iscale (1) it (1) ital (1) italok (1) itunes (1) iwibe (1) iyoom.hu (1) izoom (77) izoom. (3) izoom.hu (170) izoom.hu. (2) jackson (1) japán (1) játék (24) jaték (2) játekhello kitty (1) játékok (3) jcartu (1) jcartuferrari (1) jég (1) jégcsap (1) jeges (1) jégkocka (2) jövő (3) kaja (1) kanapé (1) karácsony (6) karácsonyi (1) karácsonyra (2) karkötők (1) kategória (1) kép (1) kerékpár (1) keret (1) kerület (1) keynote (1) khet (1) kiállitás (1) kiegészitők (1) kiszámítható (1) kitty (1) kocka (1) kokain (1) kóla (1) kölcsön (1) koncepció (4) kong (1) konyha (1) könyv (1) konzol (1) konzum (1) koponya (1) közélet (1) kreatív (1) kulcs (1) kulcstartók (1) különleges (1) különlegességek (3) kult (1) kütüy (1) kütyü (404) kutyu (2) kütyü. (1) kütyübolt (4) kütyük (15) kütyüm (1) kutyushop (3) kütyüshop (6) kütyüszavazás (1) lakás (3) lakáskultúra (1) lakberendezés (3) lámpa (1) lámpás (2) lampion (1) lanchid (1) lantern (2) laptop (3) led (10) ledek (1) lefutur (1) lego (4) lens (1) lézer (2) lézerjáték (1) livestrong (2) lopott (1) luxus (2) macbook (1) macef (1) magic (1) magicplaza (2) magyar (1) majom (1) maki (1) malév (1) Malta (1) Maltabynight (1) man (1) marketing (1) mashable (1) maszk (1) matjoska baba (1) mattel (1) mcdonals (1) media (2) megasztár (1) megnyitott (1) meki (1) mém (1) metro (1) metroparty (1) micheal (1) mikróbák (1) minivilág (1) minoru (1) mobil (7) mobilkütyü (1) modern (1) money (1) monkey (1) mosoly (1) motor (2) mp3 (10) munich (1) music (1) művészet (3) nagypapik (2) napszemüveg (1) nasa (1) neocube (1) net (1) new (1) newera (1) news (1) nike (3) nintendo (3) noba (1) nofilter (1) nokia (2) nőnapra (1) nyebudapest (1) nyeremény (2) nyitó (1) obama (4) olimpia (1) one (1) öngyújtó (1) online (1) onlinemarketing (1) onlineturi (14) onlineturi.hu (4) óra (3) órák (5) óriás (1) origo (1) orosz (1) ország (1) őssejtkutatás (1) ötlet (1) ötletek (2) outlet (1) pac (1) party (6) partykellékek (1) pc (3) peace (1) peleg (1) pénz (2) perzsaszőnyeg (1) pet (1) pete (1) phone (1) piafutár (1) piano (1) piciton (1) picture (1) pill (1) ping (1) playmobil (1) plaza (1) pláza (1) plüss (2) pókfogó (1) politika (1) póló (2) poló (1) pong (1) ponyvaregény (1) pop (1) popupart (1) porsche (1) post (1) potter (1) project (1) pto (1) pulp (1) puma (1) puruttya (1) puska (1) puzzle (1) rádió (1) reklám (1) rekord (1) repülő (3) repüló (1) resale (27) retro (1) retyó (1) roadshow (1) robot (3) romkocsma (1) rss (1) rubik (6) ruhacsere (1) sakk (1) Seikopulsemeter (1) sejt (1) seo (1) shop (4) shtrend (2) shuffle (1) (1) singlespeed (1) ski (1) sky (2) (1) social (2) sodoku (1) SoloYOLO (1) sony (1) sör (1) sörnyitó (1) soundhead (1) spinoff (1) spoonfed (1) sport (4) springtime (1) stanahuja (1) start (1) starwars (1) store (2) stratégia (1) stressz (1) suck uk (1) sugar (1) süti (1) swarowsky (1) sweden (2) swimmer (1) számitógép (1) szavazás (2) szek.org (1) szex (1) Szigetfestival (2) szilikon (1) szilveszter (1) szófa (1) szuper (1) tablet (1) tagxedo (1) találmányok (1) távirányító (1) tea (1) tech (4) technet (2) tegek (1) tekcős (1) teknőc (1) telefon (6) timeline (1) tok (5) tokyo (1) töltők (1) tong (1) top (1) törölköző (1) torta (2) toy (1) transformers (1) transmitter (1) transzformersz (1) tripod (1) tudomány (2) turmix (1) tv (1) twitter (1) ugly (1) újdonság (11) újdonságok (12) újév (1) újjászülető (1) újság (1) umf (1) ünnepek (1) up (1) usa (2) usb (21) uvbikini (1) üzlet (1) Vacationstarted (1) valentin napra (2) vállalkozás (1) valóságshow (1) veddvelem.hu (1) vendéglátás (2) verseny (1) versenyző (2) vicc (2) videó (2) világ (2) világító (1) világválság (1) village (1) vino (1) vintageseiko (1) virusok (1) voodoo (2) voodoobaba (2) vudubaba (1) wallpaper (1) watch (2) web (1) webkamera (1) webshop (1) wii (4) wine (1) winechill (1) wolfpack (1) yachtclub (1) yachtporn (1) Yamamoto (1) yanko (1) yankodesign (3) york (1) zene (7) zöld (1) zoom (9) zoom.hu (2) zuhany (2) Címkefelhő

E-kereskedelmi Roadshow Tatabánya 2010-04-08 Onlinemarketing mindenkinek

2010.04.11. 15:14 | Fashionistas | 1 komment

Címkék: marketing onlinemarketing seo izoom.hu roadshow szek.org

 

 


 

 

 

 Megrendezésre került a SZek.org kereskedelmi roadshow Tatabányán, ami most a szponzoroknak köszönhetően ingyenes volt.
A konferencia célja, hogy bevezessék az embereket az E-kereskedelembe szakmai vagy akár tudományos alapon.
Meglátogattam a rendezvényt, mert magam is üzemeltetek egy webshopot, valamint a téma manapság nagyon fontos, és érdekes.
A konferencia 9 órakor kezdőzött, de még a kezdés után 10 perccel is, alig ha voltunk 50-en a teremben.
Számomra meglepő, hogy egy ilyen témákat taglaló roadshow ahová máshol minimum elkérnek 30-40 Eft ot ennyire ne érdekeljen senkit…? Szerencsére szépen csordogáltak be a késők és a végén azért megtelt a terem.
Kis Ervin Szek. elnök megnyitója után, egy szintén Kis Úr előadását hallhattuk melyben inkább száraz de fontos statisztikákkal bombázott minket.

Ma Magyarországon a nyilvántartott internetezők száma több 3,5 Millió ember. Ebből csak a 14 éven felülieket tekintették internetezőnek, de valóban ez a szám ezek szerint több mint 4 millióra is rúghat.
Ebből a 3,5 Millió emberből már legalább 1 millió ember egyszer életében vásárolt az interneten, ami szintén szép adat!
2001 ben még csak a lakosság 15%-a internetezett, addig idén már több mint az 54%-a aktív netezőnek mondhatja magát.
A regisztrált E-boltok száma 2009 ben 2400 db-ra rúgott, de hozzáteszem ez is csak a regisztrált boltokra értendő adat. ( a regisztrálásról később még szót ejtek)
Kihangsúlyozta, hogy a boltoknak a 80% -át a 20 legnagyobb web áruház bonyolítja! Úgy látszik Vilfredo Pareto majd 80 éves filozófiája, hogy a lakosság 20% kezében van a lakosság vagoynának 80%-a mai napig is megállja a helyét itt az interneten is.
Az online áruházak forgalma 2008 ban még csak 63Mrd Forintot tett ki, addig 2009 ben már ez a szám elérte a 95Mrd Forintot.
Pénzügyi teljesítés terén még a lakosság nagy része igen bizalmatlan, ezt bizonyitja a 46% -os utánvételi ráta és a 44% os helyszíni fizetés. A maradék pár % -on osztoznak a bankok, és egyéb netes fizető szolgáltatások, mint a Paypal vagy a Magyar Abaqoos.
Felhívták figyelmünket hogy növekvő webshopok mindenképpen alkalmazzák a vállalati rányitási rendszereket, mert sok rendelés esetén igen hatékonyak és költségkímélők is ezek a megoldások.


A konferencia folytatásaként az Dr Ormós ügyvéd úr is jó tanácsokkal látta el a jelenlévő fiatalokat.
Hangsúlyozta, hogy igenis minden webáruháznak regisztrációs kötelezettsége van az illetékes jegyzőnél, de zárójelbe azt is hozzátette hogy aki nem teszi ezt meg, arra még semmilyen szankció nem alkalmazható.
Fontosnak tartotta azt is kiemelni,hogy mindeképpen járjon a webáruház nyitása előtt a tulajdonos utána, hogy egyáltalán árulhat e netán cigarettát, dohányárut az interneten vagy akár nemesfémet.
Dohányárút pl. nem lehet árulni interneten csakis helyi árusok, kaphatnak erre engedélyt. Nemesfémekkel foglalkozó cégeknek pedig engedélyköteles a web áruháza.
Jellemző problémának emelte ki a webshopok telephelye, email címét és a bejegyző hatóságot fel nem tűntetését is, valamint magatartási, és kódex hiányát valamint tényleges bruttó árak feltűntetésének hiányát hozta még fel példának.
Következő előadó Zsombor Imre volt az Ebit-től aki a számlázási rendszerekről, és a józan paraszti ész fontosságára hívta fel a figyelmünket. 
Kiemelte, hogy minden web áruháznak igenis rendelkezni kell egy kiváló ügyfélkapcsolati managementtel mert ez pl. kockázatkezelésre is kiváló lehet.
A P.S. azaz personalized sale-t említette még nagyon fontosnak, hogy a jövőben minden személyre szabott lesz a legutolsó reklámblokkig minden!
Kiemelte, hogy a Magyar cégek kevéssé élnek a Benchmarkingal, azaz a versenytársak folyamatos figyelését és legyőzését teszi lehetővé egy adott web áruháznak.
Később szó esett az Elektronikus fizetési módokról az IZIshop-ról a Dijnetről és a SEPA ( Single Euro payment ) ről is, hogy a jövőben ezek a fizetési módok térnyerése lesz érezhető.
Fontos momentum volt a Bank kártyás vásárlások előnyeinek hangoztatása is, mely valóban nem rossz főleg ha belegondolunk hogy amikor a Sky Europe csődbement, akkor csak azok az ügyfelek kapták vissza a pénzüket( ChargeBack), akik bankkártyával fizettek.
A bankkártya piacról Deák András tartott egy 20 perces előadást, ahol megemlítette, hogy ma Magyarországon 8,8M bankártya van és ebből évi 312 millió művelet, aminek csak alig a 0,5%-a történik az interneten. Ez az adat még mindig nagyon csekély Európa többi országaihoz képest.
Említést tett hogy a SZEK.ORG tagsággal jelentős kedvezményeket kaphatnak a web áruház tulajdonosok is, ha belépnek a CIB klub lojalitási programjába.
Ezután Stygár László a számlázz.hu igazgatója az e-számlázásról beszélt a P ( printed ) és E (electronic) közötti jelentőségekről.
Fontos tudni, hogy az E-számla formátumára semmilyen megkötés nincsen akár lehet egy PDF vagy XML vagy TXT file is vagy akár 1 kép is lehet e-számla.
Az E számlázásé a jövő ez nem is kétség, hiszen ezzel csak az Európai unió évi 400 tonna papírt és 2700! tonna tintát tudna megtakarítani, ami nem kevés erdőt jelent!
Éves szinten több mint 300Mrd számla keletkezik jelenleg az Európai Unióba!
A DPD logisztikusaitól is hallhattunk egy kis ízelítőt cégükről.
Érdekes hogy sokan a DPD-t német cégként ismerik, holott pár éve a francia anyaposta vette meg az egész céget. Kiváncsi lennék mikor jutunk el mi is arra a szintre ha mondjuk majd a Magyar Posta megveszi a GLS-t 
Utána Horváth Ernő a WEB SEO-tól a domain nevekről és a Google-ről beszélt.
Megemlitette a Google Trends, insights programokat, amiket ma már minden web áruház tulajdonosnaknak kötelező ismerni és használni.
A BigFish előadásában hallhattunk egy kicsit felkészületlen beszámolót a web-ergónomiáról.
Jellemző hibáknak vélték az oldalak hierarchiájának hiányát, valamint a túl sok felesleges információt is.
Kezdőlapok funkcióinak fontosságát is kiemelték, valamint a lényeg minden webáruháznak a TARTALOM kell hogy legyen!
Szerintük sokan lebecsülik a megfelelő tesztelést is, pedig onnan is rengeteg információhoz juthat a web áruház tulajdonos.
A marketinges Zajdó Csaba sem maradt ki a sorból aki a Webshop expressz tulajdonosa. A konverziós rátákról valamint a Cross sale( kereszt értékesítés)ről beszélt, és a hírlevelek fontosságát emelte még ki.
Online marketing témában az Adverticum-tól Antal Norbert volt jelen, aki az Adserver előnyeit taglalta. Manapság már személyre szabhatóak a hirdetések,targetálhatóak, kereső szavasak is lehetnek akár napszakokra is szűrhetőek, tehát ha valaki kicsit utána olvas a dolgoknak akkor biztos hogy célba tud velük találni!
Hernádi Gábor következett, aki a Kikkmánia Kft-től jött és az SEO és a PPC közötti különbségeket taglalta. Ki mit válasszon kinek mi a jobb.
Nagyon jó ötletet emelt ki, amit nemrég a Pepsi alkalmazott a Super Bowl döntőjében:
A Coca Cola méregdrága pénzért megvette az összes reklámhelyet az új terméke bemutatásának a ZERO-nak.
Be is jött a dolog és csőstül mentek fel az emberek a netre hogy rákeressenek a ZERO szócskára.
Ezt a ’hype’-ot ügyesen meglovagolva a Pepsi megvásárolta fillérekért a ZERO szócskát a google-en és a netezők kire klikkeltek rá? Bizony a Pepsire 
Storcz Ákos is megjelent az eseményen, ami külön öröm volt, mert nem kisebb cégnek a vezére, mint a Bookline.hu-nak.
Nem titkolt példaképe a Boookline-nak az Amazon.com-os web áruház birodalom, akit hűen követnek. A Jelek szerint nem is rosszul, hiszen idén az aranytallér díjat ezúttal nem egy hagyományos könyvesbolt hanem a bookline.hu kapta meg. ( természetesen nekik is van offline értékesítési pontjuk )
Három csoportra osztotta a reklámlehetőségeket: „Bought” (Vásárolt) „Owned” (saját) és „Earned”
( megérdemelt )
A „bought” alatt a bannereket, az sms-t,a Tv-t, rádiót, újságokat értik. Az „owned” alatt a saját maguk által kiépitett imázs felhasználást értik mint pl. a csomagolás, honlap, event marketing, SEO, rendezvények.
Az „earned” pedig a közösségi oldalakon generált hype vagy akár a szóbeszéd, PR, Blog lehet.
Fontos hogy ha lehetőség van rá mindhárom szegmensben szerepeljen az áruház.
Árbevételük 25%-a a hírlevelekből 15% Google organikus( természetes )találatokból ered 14%-a egyéb média felületekről 32% saját média és a többi a fizetett hirdetésekből.
A napokban indították el a Bookline Journal blogot is, ami szintén egy saját „earned” média felületük lesz.
Utolsó előtti előadó a Máv-Start-tól Singer Péter volt aki a Mávot igyekezte jó színben feltűntetni.
Ez némileg sikerült is, mert minden olyan jövőbeni fejlesztésről beszámolt amit a MÁV a jövőben tervez az utasok kényelmének kiszélesítése érdekében.
Ilyen pl az E-ticket, E számla, nemzetközi jegyek vásárlásának lehetősége valamint ajándéktárgyak bevezetése is a terveik között szerepel.
Végezetül pedig egy kerekasztal beszélhetést hallhattunk a harisnyadiszkont.hu és a hurrányaralunk.hu két tulajdonosától.
Összességében érdekes volt a konferencia, de kicsit felületes. Az árát mindenképpen megérte  Komolyabb mélyebb témákba nem mentünk bele, de ez talán betudható volt a sok diák jelenlétének és a péntek délutánnak is talán.
Az egynapos konferencia alatt 3 db politikai sms-t és 1 db politikai MMS-t is kaptam hogy biztos ne felejtsem el kire is kell szavaznom vasárnap…..

Fentősi Gábor

 


A bejegyzés trackback címe:

https://izoom.blog.hu/api/trackback/id/tr181912049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.04.23. 19:57:48

Nagyon korrekt beszámoló lett szerintem az eseményről, én egy kicsit jobban tagoltam volna, illetve alkalmaztam volna néhol félkövér kiemelést, mert így nehézkes olvasni, pedig nagyon sok információ van benne, köszönöm, hogy leírtad a véleményedet a rendezvényről.
süti beállítások módosítása